onsdag 2. desember 2015

Kom Blåne, kom jente kom gut!

Snart kommer jula til Blåfjell!
Klinger i hei, klinger i li,
Hei Ho!
Må denne dagen bli god,
den andre dagen i Blåfjell!

La meg vise fram julekalenderne mine!
I år har jeg seks stykker (jeg har alltid vært en av de ufyselig bortskjemte barna med hundre kalendere hvert år... :p ). Den ene er bare en standard sjokoladekalender, den hører med, men den er ikke noe spesiell å vise fram. Det samme gjelder vel flax-kalenderen... men jeg har en appelsin med nellikspikre i:


Man må stort sett bytte ut appelsinen en gang i løpet av adventstiden da slike ting dessverre råtner, men jeg elsker lukten av nellik og appelsin sammen :D

Også har jeg pakkekalender:


 Mamma broderte denne til oss barna da vi var bittesmå og vi har holdt tradisjonen gående. Nå når vi barna er store er det likevel noen modifikasjoner; vi får bare pakker på fredag, lørdag og søndag samt viktige dager som julaften og bursdagen til søsteren min. I tillegg har det de siste 5-6 årene hengt gaver til Mamma på den også.

Så har jeg en bitteliten sak som jeg og søsteren min fant i bokbutikken i januar og som jeg har spart på siden da:


Vi var en stund redd den bare var juks og at det ikke skulle være noe under lukene, men nå vet vi at den har bittesmå bilder akkurat som den burde! Den er så søt :)

Til slutt har jeg denne te-kalenderen som flotte venninnen min har laget til meg:


Det er en tepose for hver dag fram til jul. Er den ikke kul? Jeg har sett te-kalendere i butikken, men de er altfor dyre for meg, så da passet det bra at jeg fikk en hjemmelaget en! Hihi~



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar