tirsdag 1. desember 2015

Det er første desember...

i dag!
I dag er det første desember!
Alle nissunger må opp å stå, ut å gå,
Det er første desember i dag!

Jeg har en tendens til å, av alle ting, få Jon Blund-sangen på hjernen. Du vet.. den fra Jul i skomakergata? Komplett med barnekonvensjonen.
Da Mamma var liten viste forsåvidt Jon Blund en liten filmsnutt. Vi fikk se en barnetegning og høre en og en rettighet.

Problemet er bare at jeg alltid husket den ene og samme rettigheten. Så en dag etter at jeg hadde sunget av full hals for ørtende gang sa søstern min lattermildt til meg at jeg snart fikk se og lære meg de andre rettighetene også.

Så, muwahahahaha, jeg har nå lært meg alle sammen og planlegger å glede familien med å fremføre en hver dag frem til jul.

Og jeg ser ikke noen grunn til å skåne dere som er innom bloggen min heller. Dere skal få slippe å høre meg synge, men se her; litt julestemning fra "gamle dager":

2 kommentarer:

  1. Er ikke teksten "alle nissunger må åpne øynene nå"? :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er "opp å stå, ut å gå", men senere i sangen synger de "åpne lukene nå"... ;D
      https://youtu.be/8HZaw4OvvCk

      Slett