søndag 18. oktober 2015

I løv you

Jeg har egentlig nok å gjøre på håndarbeidsfronten for tiden så jeg vet ikke helt hvorfor jeg valgte å gjøre dette akkurat nå, men jeg ryddet gjennom garnet min. Jeg har et nett fullt av garn som stort sett er øremerket diverse prosjekter, men noen restenøster fant jeg og bestemte meg for å se hva jeg kunne lage av dem slik at jeg får ryddet dem ut av veien.

Først fant jeg et nøste med mørkegrønt bomullsgarn. Dette er et restenøste av et restenøste. Jeg husker at jeg fant disse blant restegarnet til mormor og lagde meg er par fingerløse vanter, for så å legge resten av resten ned i garnnettet mitt.

Den mørkegrønne fargen ropte høst til meg, det er tross alt oktober, og selv om denne fargen vanligvis finnes på bartrær, ikke på høstens løvtrær, begynte jeg å lete på nettet etter hekleoppskrifter bygd rundt høst og løv. Resultatet ble tre små lønneblader og en brikke som ligner et kastanjeblad.



lønnebladene er laget etter denne enkle veilednigsvideoen:



Kastanjebladet derimot er mer eller mindre heklet på sparket. Jeg fant masse fine bilder av dette løvet på google bildesøk, men fikk ikke tilgang på oppskriften (tror den egentlig skal kjøpes?). Etter mye leting fant jeg et bilde av diagrammet den lages etter og tross dårlig oppløsning fant jeg ut av det og fikk heklet meg en høstbrikke. Jeg er egentlig kanskje fornøyd med meg selv ;)

Jeg har forøvrig fått helt dilla på denne sangen: Darth Vader av Highasakite.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar