tirsdag 24. november 2015

kult med klut

Siste del i min restegarn-blog-trilogi.
For over et år siden fikk jeg denne geniale bollen av Vilje i bursdagsgave. Det er små stjerne-hull i den slik at man kan legge garnnøster i den, tre trådene gjennom hullene, og dermed holde orden på alle garntrådene når man for eksempel strikker mønsterstrikk. For å demonstrere hva den sulle brukes til hadde Vilje lagt et bittelite garnnøste i den da hun gav den til meg.


Jeg tror det er akrylgarn? Og nøstet var så lite at jeg ikke helt visste hva det kunne brukes til, så det har blitt liggende i garnnettet mitt siden jeg fikk det.

Men.
Det har jo blitt så inn å strikke vaskekluter, av en eller annen grunn driver alle med det nå. Og det slo meg at dette nøstet burde rekke akkurat til en vaskeklut.
Så jeg lagde denne.


(elendig bilde, men det får gå...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar