onsdag 23. september 2015

og plutselig... Oktober! (om en uke)

Jeg har ikke blogget på en stund. Det har rett og slett foregått så mye at jeg ikke har hatt ro til å sette meg ned å blogge. Men her kommer en oppsummering av de siste måneders begivenheter.

- I august var jeg og kjæresten på romantisk piknik på Hovedøya i Oslo. Der møtte vi en liten kamerat som kom helt bort til oss og lurte på om vi hadde noe godt å spise. Vi hadde dessverre bare mat med masse krydder o.l. som små revefanter antageligvis ikke har noe godt av, men det var likevel hyggelig å hilse på.


- Så begynte vi å pusse opp badet. Vi har lenge hatt et bad med fuktskader i veggene og ellers sprekker i gulvet og ødelagte møbler. Endelig har mor spart opp arvepenger og lønn nok til å kunne helrenovere hele rommet. Det skulle ta 3-4 uker sa prosjektleder fra det håndverker-firmaet vi ansatte. Det tok 5. Men det ble veldig fint! (Bilder kommer når vi er ferdige med å handle inn nytt stæsj slik at alt står i stil. Skittenstøykurv og knagger osv...)


- Midt oppi oppussing har jeg arrangert utdrikningslag for venninnen min. Vi malte keramikk og koste oss med musikk og cupcakes. Jeg prøvde så godt jeg kunne å lage en fest i tråd med brudens smak og ønsker. Håper jeg fikk det sånn nogenlunde til.



- Jeg hjalp til med bryllupsforbredelser. Jeg har heklet og sydd og synset og klippet og limt.

- Jeg har blitt ringevikar på et bibliotek til. Hadde min første arbeidsdag der i forrige uke. Kjempehyggelige folk og et lyst og flott bibliotek, håper de trenger meg mer fremover. De har vært kjempelure og sortert de lettleste bøkene sine etter lesernivå, så ryddig og brukervennlig!

Apropos bibliotek; bibliotekene i Akershus lanserer nå Just Read It! for å oppmuntre leserglede hos folk mellom 13-16 år. Så hvis du kjenner noen i målgruppen; vær så snill og spre ordet! Jeg har fått være med å teste det, og det er ganske moro. 

- Så var broren min i det forsikringsselskapet definerer som en trafikkulykke!
Han velva på sykkelen på vei til skolen, landet med ansiktet først og våknet noen minutter senere, midt i veien. Heldigvis hadde han hjelm på.

Det gikk bra med hodet og ryggen og ingenting er brukket, men han er mørbanka og oppskrapt. To av fortennene er knekt og en tredje tann er knust, helt ødelagt. Han har sydd ett sting i leppa og har flere timer å vente seg i tannlegestolen for å få bygd tennene opp igjen. Vi er ganske oppskakede alle sammen, ikke minst ham selv. Lille lillebroren min! (på snart 19 år)

Takk og lov for reiseforsikring. og TAKK OG LOV for at han hadde hjelm på.

- Så kom bryllupet! Det var et nydelig bryllup! Bruden i sin aldeles fantastiske selvheklede kjole og brudgommen med heklet vest og tversoversløyfe. De var så flotte å se på. Og til tross for at bruden endte kvelden med et opphovnet øye, trolig grunnet et insektbitt, håper jeg de koste seg. Jeg hadde en kjempefin kveld og har fortsatt ikke helt kommet over at jeg fikk lov å være forlover og at fine venninnen min nå faktisk er en gift kvinne! Tenk det!

Jeg innrømmer det, jeg gråt i kirken; de så så lykkelige ut!

Og nå er ting rolig igjen.
Jeg driver å rydder i garnhaugen min, så man kan forvente blogposter med hva jeg fant og hva jeg gjorde med det etterhvert som høsten fortsetter. Stay tuned? :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar